lunes, 6 de julio de 2009

arròs de la terra

Copia-(2)-de-_MG_2538

4 comentarios:

El pare dijo...

Yvonne, just acabo de descobrir aquest bloc teu. Les fotografies em semblen molt bones i m'agrada la selecció, temes ben diversos amb un denominador comú, la qualitat.

M'agrada la fotografia i m'agrada la cuina. Aquest arrós promet. Ens en podries fer cinc cèntims? si més no dels ingredients.

T'aniré seguint, segur que és una bona decisió.

Yvonne dijo...

Hola!

Gràcies pels comentaris. Respecte a sa receta, no s’empra arròs sinó un blat mòlt que recorda el cuscús. El seu origen semble ser dels àrabs, que van conquerir Menorca el segle setze.
És un plat que omple moltíssim!
T'afegeixo sa recepta:

INGREDIENTS:

400 g de blat mòlt
½ quilo de carn i/o embotits com costella de porc o llom, sobrassada, salsitxes...el que vulguis.
1 moniato
4 patates petites
1 cabeça d’alls
sal


MÈTODE

1 Poseu el blat en remull la nit anterior, si no és del tipus comercial ja preparat. Poseu gran quantitat d’aigua perquè s’inflarà molt.

2 Al dia següent, poseu tots els ingredients en una cassola de fang, amb aigua suficient per cobrir-ho tot. Saleu. És tradició posar una cabeça d’alls sencera.

3 Coeu durant una hora a 180° o fins que l’aigua s’hagi evaporat i el blat estigui cuit. La superfície ha d’estar daurada i cruixent. Aquest plat és de textura seca i la carn hi proporciona gust i humitat.

Yvonne

El pare dijo...

Yvonne, avui l'he intentat fer, i la veritat es tracta d'un plat potent, dels que omplen. El pujaré al meu bloc, si em permets faria esment a les teves indicacions. Si alguna cosa que poses no et semblés bé, et prego m'ho facis saber i ho modificaré o anul·laré immediatament.

Molt agraït. Passa un bon cap de setmana.

Manel.

Yvonne dijo...

Me semble molt bé, no hi ha cap problema que ho posis al teu blog. Estic conternta que t'hagi agradat.

Yvonne